İBB AKP yönetiminde hangi yayına ne kadar reklam verdi

03 Oca 2020
ibb hangi yayın organına ne kadar reklam verdi

AKP iktidarı doğrultusunda yayın yapan Star ve Güneş gazetelerinin ekonomik kriz sebebi ile kapanması sonrası AKP döneminde İBB hangi yayına ne kadar reklam veriyordu tartışması yeniden alevlendi. Bu konu Yeniçağ gazetesi köşe yazarı Murat Ağırel tarafından da bir yazı ile gündeme getirildi.

M. Ağırel yazısında İBB’ye belediye ve bağlı iştiraklerinin hangi yayın organına ne kadar reklam verdiğini sorduğunu belirterek İBB’den gelen cevabı kamuoyu ile paylaştı. İBB tarafından 2017-2019 yılları arasında sponsorluklar hariç 57 milyon liralık reklam dağıtılmış. Bunun yaklaşık 40 milyon liralık kısmı AKP’ye yakın medyaya dağıtıldığı ortaya çıktı. (39 milyon 958bin TL).  

2017-2019 arası verilen reklamlar
Yayın Grubu Miktar (TL)
Turkuaz Medya 15 milyon 293 bin
Albayrak grubu (2) 9 milyon 127 bin
Türkmedya grubu (1) 5 milyon 764 bin
AKİT grubu (3) 3 milyon 008 bin
MS Yapı Medya  (5)    1 milyon 575 bin
Nokta Elektronik Medya A.Ş. (4) 1 milyon 409 bin
İhlas Grubu (6) 1 milyon 189 bin
Demirören Medya Grubu 689 bin 647
Ciner Yayın Holding 493 bin 705
SETA Vakfı (7) 342 bin 242
www. internethaber .com    340 bin 900
www. superhaber .com  284 bin 270
Yeni Birlik Gazetesi 203 bin 040
www. hurhaber .com 124 bin
www. turkiyehabermerkezi .com  60 bin
TÜGVA (8)  55 bin
TOPLAM 39 milyon 958 bin TL

 

Yayın grubuna bağlı yayınlar ve grubun sahibi
1 Star ve Güneş gazeteleri - Sahibi  Hasan Yeşildağ Tayyip Erdoğan’ın cezaevinden arkadaşı
2 Yenişafak, TVNET
3 Yeni Akit ve Akit TV
4 Kanal 7, Haber 7, Ülke TV
5 Selahatin Aydoğdu’nun sahip olduğu İstanbul TV ve İstanbul Ajans
6 Türkiye gazetesi ve İHA (İhlas Haber Ajansı)
7 Kriter dergisi
8 Fikirname ve Özçekim dergileri

 

paylaş